Over de Stichting

Visie

Wij ondersteunen en helpen minima in Nederland die buiten de (reguliere) boot vallen. Dit doen wij door het bieden van directe, acute hulp. Door middel onder andere van pakketten doneren als (door) verwijzingen naar instanties, financieel advies, gesprekken en advies op sociaal-emotioneel gebied. Onze kracht is dat we leden handvaten meegeven en leren oplossingsgericht te denken en te werken aan hun eigen zelfredzaamheid. Onze visie is dat je meer kunt met weinig dan dat je zelf denkt, geef niet op!

Missie

Meer minima te bereiken en meer minima te kunnen helpen en (onder)steunen. Projecten zoals levensmiddelen, kleding, dagjes uit, verjaardagen en speciale dagen grootschalig aan te kunnen pakken zodat we er meer mensen mee kunnen helpen. Doorverwijzingen beter en sneller gaan doordat informatie kan en mag gedeeld worden.

Werkwijze

Projecten, hulp en steun aan minima zal gecoördineerd worden door het bestuur van de Stichting. Per Project (wat geplaatst wordt via facebook) zullen er hulpvragers pakketten kunnen krijgen. Elk project staat hier vermeld op de website en elke donateur en sponsor kan een project naar eigen keuze sponsoren of doneren. Via facebook en website kunnen leden zich aanmelden en hulpvragen stellen.
Intermediairs kunnen ook voor hun cliënt een aanmelding doen of een pakket aanvragen.

Doelgroep & doelstelling

Steunen en helpen van kwetsbare mensen die geen aansluiting hebben in de samenleving en in armoede leven. Ze worden vaak beperkt, leven in schrijnende situaties en hebben problemen in alle opzichten en gaan elke dag gebukt door t leven vanwege financiële zorgen. Vaak weten ze de juiste weg niet te belopen doordat ze door de bomen het bos niet meer zien. In samenwerking met sponsoren, donateurs, partners, Stichtingen, Fondsen en instanties biedt de Stichting Geef Niet Op! steun en hulp in de primaire en dagelijkse levensbehoeften.

• Gezinnen
  • Jongeren
  • Kinderen
  • Mensen met een beperking
  • Ouderen
  • Alleenstaande

Waarden

Iedereen die minima is ongeacht welk geloofsovertuiging, huidskleur maar wel woonachtig in Nederland willen wij steun en hulp bieden. Ieder die buiten de reguliere boot valt. We gaan Respectvol met elkaar om.

• Respect
  • Transparant